BLOG

15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

Τσάι matcha η τρέλα του Χόλιγουντ

0 comments 0 share

 

Σε τι διαφέρει από το κλασσικό τσάι;

Τόσο το κλασσικό, όσο και το μάτσα τσάι προέρχονται από τα φύλλα του φυτού Camelia sinensis. Για να μπορέσει όμως το δεύτερο να πάρει το εντυπωσιακό πράσινο χρώμα του, μερικές εβδομάδες πριν τη συγκομιδή το φυτό καλύπτεται, εμποδίζοντας έτσι το ηλιακό φως. Με τη μέθοδο αυτή ενισχύεται η δημιουργία χλωροφύλλης στο τσάι. Μετά τη συλλογή, τα φύλλα μετατρέπονται σε σκόνη, η οποία διαλύεται απευθείας σε νερό, γάλα ή άλλες παρασκευές. Η διαδικασία αυτή διαφέρει κατά πολύ από το «κλασσικό» σούρωμα του τσαγιού, που όλοι ξέρετε!

Εκτός όμως από τον τρόπο παραγωγής και προετοιμασίας, το μάτσα διαφέρει από το κανονικό τσάι και σε κάτι πολύ ουσιώδες. Την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά συστατικά. Ακριβώς επειδή καταναλώνονται ολόκληρα τα φύλλα του φυτού, σε αντίθεση με το εκχύλισμα αυτών στο κλασσικό τσάι, το μάτσα ενδέχεται να έχει ακόμη και τρεις φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε επιγαλοκατεχίνες. Οι τελευταίες αποτελούν τις σημαντικότερες, εκ των αντιοξειδωτικών ουσιών του τσαγιού, και τους αποδίδονται οι περισσότερες από τις εκπληκτικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες του ροφήματος!

Ποια είναι τα οφέλη του μάτσα για την υγεία;

Παρότι έχει χυθεί πολύ μελάνι στα επιστημονικά περιοδικά για τις μοναδικές ιδιότητες του τσαγιού και των συστατικών του, λίγα γνωρίζουμε συγκεκριμένα για το οφέλη του μάτσα. Φυσικά, η υπερτροφή αυτή φέρει όλα τα οφέλη του φυτού και μάλιστα σε υπερμεγέθη βαθμό λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του στα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που αναφέρθηκαν και νωρίτερα. Ποιες είναι όμως μερικές ιδιότητες που κάνουν το μάτσα να ξεχωρίζει;

  • Απώλεια βάρους: Μία επιστημονική μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση ροφήματος μάτσα πριν από έντονο περπάτημα, οδήγησε σε αυξημένη καύση λίπους. Αυτό δεν σημαίνει πως αντικαθιστά τις ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες, αλλά ούτε καταργεί τη συνδρομή στο γυμναστήριο! Αλλά αποτελεί μία καλή επιλογή εάν προσέχετε το βάρος σας.
  • Μείωση στρες: Ο συνδυασμός δύο συστατικών του τσαγιού, της L-θεανίνης και της καφεΐνης, φαίνεται πως ανακουφίζει το άγχος και αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης. Η L- θεανίνη είναι ένα αμινοξύ, το οποίο φαίνεται να έχει ευεργετική επίδραση στο νευρικό σύστημα.
  • Αντιοξειδωτική προστασία: H περιεκτικότητα του τσαγιού σε επιγαλοκατεχίνες, και πιο συγκεκριμένα σε EGCG (epigallocatechin gallate), καταφέρνει να προστατεύσει τα κύτταρα του σώματος από τον πρόωρο «θάνατο» που προκαλούν ένα σύνολο από οξειδωτικούς παράγοντες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Έτσι η συστηματική κατανάλωση τσαγιού, στα πλαίσια ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, προστατεύει από χρόνιες παθήσεις όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος.

Διαλύστε το τσάι μάτσα στο γάλα ή στο γιαούρτι, ή απολαύστε το σκέτο με ζεστό ή κρύο νερό. Εάν είστε πιο τολμηροί, δοκιμάστε το σε συνταγές για κέικ, παγωτό γιαούρτι, χυμούς ή ακόμα και ψωμί! Το έντονο πράσινο χρώμα όχι μόνο θα «χορτάσει» τα μάτια, αλλά θα θωρακίσει ολόκληρο τον οργανισμό σας!


πηγή  : https://www.healthview.gr/


Σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει για εσάς την καλύτερη εμπειρία. Μάθετε περισσότερα ή δείτε τις Ρυθμίσεις
Κατάλαβα!